In a network communications environment supporting realtime communications between respective network nodes of a user and other communicants in virtual areas each of which is associated with its own respective set of communicant members, a graphical user interface is provided in connection with the user's network node. The graphical user interface includes controls for establishing presence in respective ones of the virtual areas, managing realtime communications with other communicants in respective ones of the virtual areas, and presenting different views of communicants associated with the network communications environment. Based on user input in connection with the graphical user interface, a presence is established for the user in a selected one of the virtual areas, realtime communications are administered between the user and one or more communicants who are present in the selected virtual area, and a visualization that shows graphical representations, locations of presence, and realtime activities of communicants across respective ones of the virtual areas is displayed.
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
G06F 3/0482 - Interaction avec des listes d’éléments sélectionnables, p.ex. des menus
G06F 3/04842 - Sélection des objets affichés ou des éléments de texte affichés
G06F 3/04845 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs pour la transformation d’images, p.ex. glissement, rotation, agrandissement ou changement de couleur
G06F 7/08 - Tri, c. à d. rangement des supports d'enregistrement dans un ordre de succession numérique ou autre, selon la classification d'au moins certaines informations portées sur les supports
G06F 16/44 - Navigation; Visualisation à cet effet
G06F 40/166 - Traitement de texte Édition, p.ex. insertion ou suppression
G06F 40/274 - Conversion de symboles en mots; Anticipation des mots à partir des lettres déjà entrées
H04L 51/043 - Messagerie en temps réel ou quasi en temps réel, p.ex. messagerie instantanée [IM] en utilisant ou en gérant les informations de présence
H04L 67/10 - Protocoles dans lesquels une application est distribuée parmi les nœuds du réseau
H04L 67/54 - Gestion de la présence, p.ex. surveillance ou enregistrement pour la réception des informations de connexion des utilisateurs ou état de connexion des utilisateurs
Examples of systems and methods for bridging virtual and physical spaces are described. In some of these examples, a particular communicant's real world state drives changes in one or more of the communications connections, virtual state, and communications interface of the particular communicant or another communicant.
H04L 65/403 - Dispositions pour la communication multipartite, p.ex. pour les conférences
H04W 4/21 - Signalisation de services; Signalisation de données auxiliaires, c. à d. transmission de données par un canal non destiné au trafic pour applications de réseaux sociaux
H04W 4/50 - Fourniture de services ou reconfiguration de services
H04L 67/54 - Gestion de la présence, p.ex. surveillance ou enregistrement pour la réception des informations de connexion des utilisateurs ou état de connexion des utilisateurs
G06F 3/01 - Dispositions d'entrée ou dispositions d'entrée et de sortie combinées pour l'interaction entre l'utilisateur et le calculateur
G06F 3/04812 - Techniques d’interaction fondées sur l’aspect ou le comportement du curseur, p.ex. sous l’influence de la présence des objets affichés
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
G06F 3/0484 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs
A persistent virtual area that supports establishment of respective presences of communicants operating respective network nodes connected to the virtual area even after all network nodes have disconnected from the virtual area is maintained. A presence in the virtual area is established for a user of a Public Switched Telephone Network (PSTN) terminal device. Transmission of data associated with the virtual area to the PSTN terminal device.
H04L 65/1069 - Gestion de session Établissement ou terminaison d'une session
H04W 4/021 - Services concernant des domaines particuliers, p.ex. services de points d’intérêt, services sur place ou géorepères
H04L 65/65 - Protocoles de diffusion en flux de paquets multimédias, p.ex. protocole de transport en temps réel [RTP] ou protocole de commande en temps réel [RTCP]
H04L 65/1104 - Protocole d'initiation de session [SIP]
H04L 67/52 - Services réseau spécialement adaptés à l'emplacement du terminal utilisateur
H04L 67/54 - Gestion de la présence, p.ex. surveillance ou enregistrement pour la réception des informations de connexion des utilisateurs ou état de connexion des utilisateurs
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
A web browser interface for visualizing realtime network communications in spatial communication environments allows communicants to interact with other communicants in an immersive spatial communication environment without having to install any specialized communication software and without requiring special proxies or firewall additions or exceptions.
C04B 35/119 - Composites avec de l'oxyde de zirconium
C04B 35/03 - Produits céramiques mis en forme, caractérisés par leur composition; Compositions céramiques; Traitement de poudres de composés inorganiques préalablement à la fabrication de produits céramiques à base d'oxydes à base d'oxyde de magnésium, d'oxyde de calcium ou de mélanges d'oxydes dérivés de la dolomite
C04B 37/02 - Liaison des articles céramiques cuits avec d'autres articles céramiques cuits ou d'autres articles, par chauffage avec des articles métalliques
A pervasive realtime framework supports the execution of realtime software applications with high-level functions that significantly reduce the effort and time needed to develop realtime software applications in a new operating environment paradigm in which realtime connections between network nodes are pervasive. The pervasive realtime framework handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, as well as switching those connections in response to user inputs and thereby enables software application developers to focus on developing high-level realtime software application functionality.
G06F 9/451 - Dispositions d’exécution pour interfaces utilisateur
H04L 65/401 - Prise en charge des services ou des applications dans laquelle les services impliquent une session principale en temps réel et une ou plusieurs sessions parallèles additionnelles en temps réel ou sensibles au temps, p.ex. accès partagé à un tableau blanc ou mise en place d’une sous-conférence
H04L 65/1073 - Enregistrement ou annulation de l’enregistrement
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
Examples of systems and methods for bridging virtual and physical spaces are described. In some of these examples, a particular communicant's real world state drives changes in one or more of the communications connections, virtual state, and communications interface of the particular communicant or another communicant.
G06F 3/0484 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
G06F 3/01 - Dispositions d'entrée ou dispositions d'entrée et de sortie combinées pour l'interaction entre l'utilisateur et le calculateur
G06F 3/04812 - Techniques d’interaction fondées sur l’aspect ou le comportement du curseur, p.ex. sous l’influence de la présence des objets affichés
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
7.
Managing Interactions in a Network Communications Environment
A network communications environment has advanced interaction management functionality that enables the opportunities for users to interact with one another to be expanded beyond the opportunities that exist with closed interaction management approaches while still providing reasonable privacy and security protections that are not available with open interaction management approaches. The advanced interaction management functionality also encourages the proliferation of trust-based interactions.
G06Q 50/00 - Systèmes ou procédés spécialement adaptés à un secteur particulier d’activité économique, p.ex. aux services d’utilité publique ou au tourisme
G06F 16/9536 - Personnalisation de la recherche basée sur le filtrage social ou collaboratif
8.
Automated Real-Time Data Stream Switching in a Shared Virtual Area Communication Environment
Switching real-time data stream connections between network nodes sharing a virtual area is described. In one aspect, the switching involves storing a virtual area specification. The virtual area specification includes a description of one or more switching rules each defining a respective connection between sources of a respective real-time data stream type and sinks of the real-time data stream type in terms of positions in the virtual area. Real-time data stream connections are established between network nodes associated with respective objects each of which is associated with at least one of a source and a sink of one or more of the real-time data stream types. The real-time data stream connections are established based on the one or more switching rules, the respective sources and sinks associated with the objects, and respective positions of the objects in the virtual area.
H04L 65/75 - Gestion des paquets du réseau multimédia
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
Examples of systems and methods for voice-based navigation in one or more virtual areas that define respective persistent virtual communication contexts are described. These examples enable communicants to use voice commands to, for example, search for communication opportunities in the different virtual communication contexts, enter specific ones of the virtual communication contexts, and bring other communicants into specific ones of the virtual communication contexts. In this way, these examples allow communicants to exploit the communication opportunities that are available in virtual areas, even when hands-based or visual methods of interfacing with the virtual areas are not available.
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
H04L 51/043 - Messagerie en temps réel ou quasi en temps réel, p.ex. messagerie instantanée [IM] en utilisant ou en gérant les informations de présence
G06Q 50/00 - Systèmes ou procédés spécialement adaptés à un secteur particulier d’activité économique, p.ex. aux services d’utilité publique ou au tourisme
G10L 15/22 - Procédures utilisées pendant le processus de reconnaissance de la parole, p.ex. dialogue homme-machine
H04L 51/046 - Interopérabilité avec d'autres applications ou services réseau
In association with a virtual area, a first network connection is established with a first network node present in the virtual area and a second network connection is established with a second network node present in the virtual area. Based on stream routing instructions, a stream router is created between the first network node and the second network node. The stream router includes a directed graph of processing elements operable to receive network data, process the received network data, and output the processed network data. On the first network connection, an input data stream derived from output data generated by the first network node is received in association with the virtual area. The input data stream is processed through the stream router to produce an output data stream. On the second network connection, the output data stream is sent to the second network node.
G06T 19/00 - Transformation de modèles ou d'images tridimensionnels [3D] pour infographie
G06T 13/40 - Animation tridimensionnelle [3D] de personnages, p.ex. d’êtres humains, d’animaux ou d’êtres virtuels
G06T 19/20 - Transformation de modèles ou d'images tridimensionnels [3D] pour infographie Édition d'images tridimensionnelles [3D], p.ex. modification de formes ou de couleurs, alignement d'objets ou positionnements de parties
H04L 65/61 - Diffusion en flux de paquets multimédias pour la prise en charge des services de diffusion par flux unidirectionnel, p.ex. radio sur Internet
H04L 65/75 - Gestion des paquets du réseau multimédia
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
11.
Promoting Communicant Interactions in a Network Communications Environment
In a network communications environment supporting realtime communications between respective network nodes of a user and other communicants in virtual areas each of which is associated with its own respective set of communicant members, a graphical user interface is provided in connection with the user's network node. The graphical user interface includes controls for establishing presence in respective ones of the virtual areas, managing realtime communications with other communicants in respective ones of the virtual areas, and presenting different views of communicants associated with the network communications environment. Based on user input in connection with the graphical user interface, a presence is established for the user in a selected one of the virtual areas, realtime communications are administered between the user and one or more communicants who are present in the selected virtual area, and a visualization that shows graphical representations, locations of presence, and realtime activities of communicants across respective ones of the virtual areas is displayed.
G06F 16/44 - Navigation; Visualisation à cet effet
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
H04L 51/043 - Messagerie en temps réel ou quasi en temps réel, p.ex. messagerie instantanée [IM] en utilisant ou en gérant les informations de présence
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
G06F 40/166 - Traitement de texte Édition, p.ex. insertion ou suppression
G06F 40/274 - Conversion de symboles en mots; Anticipation des mots à partir des lettres déjà entrées
H04L 67/54 - Gestion de la présence, p.ex. surveillance ou enregistrement pour la réception des informations de connexion des utilisateurs ou état de connexion des utilisateurs
G06F 3/0482 - Interaction avec des listes d’éléments sélectionnables, p.ex. des menus
G06F 3/04842 - Sélection des objets affichés ou des éléments de texte affichés
G06F 3/04845 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs pour la transformation d’images, p.ex. glissement, rotation, agrandissement ou changement de couleur
G06F 7/08 - Tri, c. à d. rangement des supports d'enregistrement dans un ordre de succession numérique ou autre, selon la classification d'au moins certaines informations portées sur les supports
H04L 67/10 - Protocoles dans lesquels une application est distribuée parmi les nœuds du réseau
A pervasive realtime framework supports the execution of realtime software applications with high-level functions that significantly reduce the effort and time needed to develop realtime software applications in a new operating environment paradigm in which realtime connections between network nodes are pervasive. The pervasive realtime framework handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, as well as switching those connections in response to user inputs and thereby enables software application developers to focus on developing high-level realtime software application functionality.
G06F 9/451 - Dispositions d’exécution pour interfaces utilisateur
H04L 65/401 - Prise en charge des services ou des applications dans laquelle les services impliquent une session principale en temps réel et une ou plusieurs sessions parallèles additionnelles en temps réel ou sensibles au temps, p.ex. accès partagé à un tableau blanc ou mise en place d’une sous-conférence
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
H04L 65/1073 - Enregistrement ou annulation de l’enregistrement
A pervasive realtime framework supports the execution of realtime software applications with high-level functions that significantly reduce the effort and time needed to develop realtime software applications in a new operating environment paradigm in which realtime connections between network nodes are pervasive. The pervasive realtime framework handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, as well as switching those connections in response to user inputs and thereby enables software application developers to focus on developing high-level realtime software application functionality.
G06F 9/451 - Dispositions d’exécution pour interfaces utilisateur
H04L 65/401 - Prise en charge des services ou des applications dans laquelle les services impliquent une session principale en temps réel et une ou plusieurs sessions parallèles additionnelles en temps réel ou sensibles au temps, p.ex. accès partagé à un tableau blanc ou mise en place d’une sous-conférence
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
H04L 65/1073 - Enregistrement ou annulation de l’enregistrement
A pervasive realtime framework supports the execution of realtime software applications with high-level functions that significantly reduce the effort and time needed to develop realtime software applications in a new operating environment paradigm in which realtime connections between network nodes are pervasive. The pervasive realtime framework handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, as well as switching those connections in response to user inputs and thereby enables software application developers to focus on developing high-level realtime software application functionality.
G06F 9/451 - Dispositions d’exécution pour interfaces utilisateur
H04L 65/401 - Prise en charge des services ou des applications dans laquelle les services impliquent une session principale en temps réel et une ou plusieurs sessions parallèles additionnelles en temps réel ou sensibles au temps, p.ex. accès partagé à un tableau blanc ou mise en place d’une sous-conférence
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
H04L 65/1073 - Enregistrement ou annulation de l’enregistrement
Apparatus and methods of managing a virtual area based on communicant capabilities are described. The communicant capabilities are updated based on rules in response to events in the virtual area. An action by one communicant can affect the capabilities of another communicant. Communicant capabilities can be stored in respective server-side proxies and the virtual area can be managed without transmitting any of the capabilities to the communicants' client network nodes. Capability-based permissions checks can be performed against communicant capabilities with wildcarded attribute fields.
A63F 13/79 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu
G06Q 10/101 - Création collaborative, p.ex. développement conjoint de produits ou de services
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
H04L 51/043 - Messagerie en temps réel ou quasi en temps réel, p.ex. messagerie instantanée [IM] en utilisant ou en gérant les informations de présence
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
16.
Shared Virtual Area Communication Environment Based Apparatus and Methods
Improved systems and methods for navigating and interacting in virtual communication environments. At least some of these systems and methods provide a framework that includes one or more virtual areas and supports realtime communications between the communicants. At least some of these systems and methods provide an interface that includes navigation controls that enable a user to navigate virtual areas and interaction controls that enable the user to interact with other communicants in the one or more virtual areas.
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
G06F 3/0482 - Interaction avec des listes d’éléments sélectionnables, p.ex. des menus
G06F 16/9537 - Recherche à dépendance spatiale ou temporelle, p.ex. requêtes spatio-temporelles
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
G06T 19/20 - Transformation de modèles ou d'images tridimensionnels [3D] pour infographie Édition d'images tridimensionnelles [3D], p.ex. modification de formes ou de couleurs, alignement d'objets ou positionnements de parties
Realtime communications between communicants in a virtual area are administered. Assemblies of copresent communicants in the virtual area are detected. For each of respective ones of the detected assemblies, a respective meeting object linked to information relating to communicant interactions in the assembly is generated. Respective meeting summary data is determined based on the information linked to selected ones of the meeting objects meeting objects. The determined meeting summary data is transmitted to a network node for display. A visualization of summaries of respective assemblies of copresent communicants in the virtual area is presented on a display.
G06F 16/951 - Indexation; Techniques d’exploration du Web
G06Q 10/107 - Gestion informatisée du courrier électronique
G06F 3/041 - Numériseurs, p.ex. pour des écrans ou des pavés tactiles, caractérisés par les moyens de transduction
G06F 16/28 - Bases de données caractérisées par leurs modèles, p.ex. des modèles relationnels ou objet
G06F 16/2457 - Traitement des requêtes avec adaptation aux besoins de l’utilisateur
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
H04L 65/403 - Dispositions pour la communication multipartite, p.ex. pour les conférences
H04L 67/1097 - Protocoles dans lesquels une application est distribuée parmi les nœuds du réseau pour le stockage distribué de données dans des réseaux, p.ex. dispositions de transport pour le système de fichiers réseau [NFS], réseaux de stockage [SAN] ou stockage en réseau [NAS]
A virtual area has a spatial visualization and includes zones that are associated with respective geometric boundaries located in relation to the spatial visualization. Realtime data stream connections between sources and sinks of network nodes in the zones of the virtual area are administered to provide a wide variety of virtual area applications, including virtual area applications that implement spatial rules for one or more synchronous conferencing services (e.g., instant messaging, such as text chat, audio conferencing, video conferencing, application sharing, and file sharing).
A network communications environment has advanced interaction management functionality that enables the opportunities for users to interact with one another to be expanded beyond the opportunities that exist with closed interaction management approaches while still providing reasonable privacy and security protections that are not available with open interaction management approaches. The advanced interaction management functionality also encourages the proliferation of trust-based interactions.
A web browser interface for visualizing realtime network communications in spatial communication environments allows communicants to interact with other communicants in an immersive spatial communication environment without having to install any specialized communication software and without requiring special proxies or firewall additions or exceptions.
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
H04W 4/021 - Services concernant des domaines particuliers, p.ex. services de points d’intérêt, services sur place ou géorepères
H04L 65/1069 - Gestion de session Établissement ou terminaison d'une session
H04L 65/65 - Protocoles de diffusion en flux de paquets multimédias, p.ex. protocole de transport en temps réel [RTP] ou protocole de commande en temps réel [RTCP]
H04L 65/1104 - Protocole d'initiation de session [SIP]
H04L 67/52 - Services réseau spécialement adaptés à l'emplacement du terminal utilisateur
H04L 67/54 - Gestion de la présence, p.ex. surveillance ou enregistrement pour la réception des informations de connexion des utilisateurs ou état de connexion des utilisateurs
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
A realtime kernel supports realtime communications between communicants operating on respective network nodes. The realtime kernel handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, switching those connections in response to user inputs, and mixing realtime data streams. The realtime kernel enables developers to focus on developing high-level communications functionality instead of low-level plumbing code. The realtime kernel imposes relatively low computational resource requirements so that realtime communications performance can be achieved using a wide range of computing devices and network connections that currently are available.
H04N 21/00 - Distribution sélective de contenu, p.ex. télévision interactive ou vidéo à la demande [VOD]
H04L 65/00 - Dispositions, protocoles ou services dans les réseaux de communication de paquets de données pour prendre en charge les applications en temps réel
H04L 65/403 - Dispositions pour la communication multipartite, p.ex. pour les conférences
H04L 67/00 - Dispositions ou protocoles de réseau pour la prise en charge de services ou d'applications réseau
A63F 13/30 - Dispositions d’interconnexion entre des serveurs et des dispositifs de jeu; Dispositions d’interconnexion entre des dispositifs de jeu; Dispositions d’interconnexion entre des serveurs de jeu
H04L 65/75 - Gestion des paquets du réseau multimédia
Examples of systems and methods for bridging virtual and physical spaces are described. In some of these examples, a particular communicant's real world state drives changes in one or more of the communications connections, virtual state, and communications interface of the particular communicant or another communicant.
H04L 65/403 - Dispositions pour la communication multipartite, p.ex. pour les conférences
H04W 4/21 - Signalisation de services; Signalisation de données auxiliaires, c. à d. transmission de données par un canal non destiné au trafic pour applications de réseaux sociaux
H04L 67/54 - Gestion de la présence, p.ex. surveillance ou enregistrement pour la réception des informations de connexion des utilisateurs ou état de connexion des utilisateurs
H04W 4/50 - Fourniture de services ou reconfiguration de services
Apparatus transmits an identifier for association with a virtual area by an administering network service, generates output data from human perceptible stimulus in a physical space, transmits the output data in connection with the virtual area, receives input data associated with the virtual area, and generates human perceptible stimulus in the physical space from the input data. A persistent association is created between the apparatus and a virtual area. A respective presence is established in the virtual area for a communicant operating a client network node connected to the virtual area. A respective connection between each active pair of complementary sources and sinks of the client network node and the apparatus are administered in association with the virtual area. A client network node displays a graphical user interface, establishes the administered connections, and presents interaction controls associated with the object for interacting with communicants in the physical space.
G06F 3/01 - Dispositions d'entrée ou dispositions d'entrée et de sortie combinées pour l'interaction entre l'utilisateur et le calculateur
G06F 3/04812 - Techniques d’interaction fondées sur l’aspect ou le comportement du curseur, p.ex. sous l’influence de la présence des objets affichés
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
G06F 3/0484 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs
Apparatus transmits an identifier for association with a virtual area by an administering network service, generates output data from human perceptible stimulus in a physical space, transmits the output data in connection with the virtual area, receives input data associated with the virtual area, and generates human perceptible stimulus in the physical space from the input data. A persistent association is created between the apparatus and a virtual area. A respective presence is established in the virtual area for a communicant operating a client network node connected to the virtual area. A respective connection between each active pair of complementary sources and sinks of the client network node and the apparatus are administered in association with the virtual area. A client network node displays a graphical user interface, establishes the administered connections, and presents interaction controls associated with the object for interacting with communicants in the physical space.
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
H04M 3/56 - Dispositions pour connecter plusieurs abonnés à un circuit commun, c. à d. pour permettre la transmission de conférences
G06F 3/0484 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
25.
Automated real-time data stream switching in a shared virtual area communication environment
Switching real-time data stream connections between network nodes sharing a virtual area is described. In one aspect, the switching involves storing a virtual area specification. The virtual area specification includes a description of one or more switching rules each defining a respective connection between sources of a respective real-time data stream type and sinks of the real-time data stream type in terms of positions in the virtual area. Real-time data stream connections are established between network nodes associated with respective objects each of which is associated with at least on of a source and a sink of one or more of the real-time data stream types. The real-time data stream connections are established based on the one or more switching rules, the respective sources and sinks associated with the objects, and respective positions of the objects in the virtual area.
H04L 65/75 - Gestion des paquets du réseau multimédia
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
In association with a virtual area, a first network connection is established with a first network node present in the virtual area and a second network connection is established with a second network node present in the virtual area. Based on stream routing instructions, a stream router is created between the first network node and the second network node. The stream router includes a directed graph of processing elements operable to receive network data, process the received network data, and output the processed network data. On the first network connection, an input data stream derived from output data generated by the first network node is received in association with the virtual area. The input data stream is processed through the stream router to produce an output data stream. On the second network connection, the output data stream is sent to the second network node.
H04L 12/741 - Traitement de l'adressage d’en-tête pour le routage, p.ex. table de correspondance
H04L 45/00 - Routage ou recherche de routes de paquets dans les réseaux de commutation de données
H04L 65/60 - Diffusion en flux de paquets multimédias
H04L 65/61 - Diffusion en flux de paquets multimédias pour la prise en charge des services de diffusion par flux unidirectionnel, p.ex. radio sur Internet
G06T 19/00 - Transformation de modèles ou d'images tridimensionnels [3D] pour infographie
G06T 13/40 - Animation tridimensionnelle [3D] de personnages, p.ex. d’êtres humains, d’animaux ou d’êtres virtuels
G06T 19/20 - Transformation de modèles ou d'images tridimensionnels [3D] pour infographie Édition d'images tridimensionnelles [3D], p.ex. modification de formes ou de couleurs, alignement d'objets ou positionnements de parties
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
Examples of systems and methods for voice-based navigation in one or more virtual areas that define respective persistent virtual communication contexts are described. These examples enable communicants to use voice commands to, for example, search for communication opportunities in the different virtual communication contexts, enter specific ones of the virtual communication contexts, and bring other communicants into specific ones of the virtual communication contexts. In this way, these examples allow communicants to exploit the communication opportunities that are available in virtual areas, even when hands-based or visual methods of interfacing with the virtual areas are not available.
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
H04L 51/043 - Messagerie en temps réel ou quasi en temps réel, p.ex. messagerie instantanée [IM] en utilisant ou en gérant les informations de présence
G06Q 50/00 - Systèmes ou procédés spécialement adaptés à un secteur particulier d’activité économique, p.ex. aux services d’utilité publique ou au tourisme
G10L 15/22 - Procédures utilisées pendant le processus de reconnaissance de la parole, p.ex. dialogue homme-machine
Apparatus and methods of managing a virtual area based on communicant capabilities are described. The communicant capabilities are updated based on rules in response to events in the virtual area. An action by one communicant can affect the capabilities of another communicant. Communicant capabilities can be stored in respective server-side proxies and the virtual area can be managed without transmitting any of the capabilities to the communicants' client network nodes. Capability-based permissions checks can be performed against communicant capabilities with wildcarded attribute fields.
A63F 13/79 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
A combined configuration rules-attribute configuration system uses an integrated configuration model to efficiently identify and attribute prioritize valid configuration answers. Submitting an attribute-based configuration query to the combined configuration rules-attribute configuration system allows the query to be answered in a single step. The combined configuration rules and attribute data guide product configuration processing and minimize configuration processing by, for example, calculating only the valid configuration answers that are candidates for the preferred valid answer(s). Thus, the combined configuration rules-attribute configuration system can minimize the number of valid configuration answers to be considered for presentation to a client system or other user of the combined configuration rules-attribute configuration system.
A pervasive realtime framework supports the execution of realtime software applications with high-level functions that significantly reduce the effort and time needed to develop realtime software applications in a new operating environment paradigm in which realtime connections between network nodes are pervasive. The pervasive realtime framework handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, as well as switching those connections in response to user inputs and thereby enables software application developers to focus on developing high-level realtime software application functionality.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
G06F 9/451 - Dispositions d’exécution pour interfaces utilisateur
H04L 65/401 - Prise en charge des services ou des applications dans laquelle les services impliquent une session principale en temps réel et une ou plusieurs sessions parallèles additionnelles en temps réel ou sensibles au temps, p.ex. accès partagé à un tableau blanc ou mise en place d’une sous-conférence
H04L 67/131 - Protocoles pour jeux, simulations en réseau ou réalité virtuelle
H04L 65/1073 - Enregistrement ou annulation de l’enregistrement
31.
Promoting communicant interactions in a network communications environment
In a network communications environment supporting realtime communications between respective network nodes of a user and other communicants in virtual areas each of which is associated with its own respective set of communicant members, a graphical user interface is provided in connection with the user's network node. The graphical user interface includes controls for establishing presence in respective ones of the virtual areas, managing realtime communications with other communicants in respective ones of the virtual areas, and presenting different views of communicants associated with the network communications environment. Based on user input in connection with the graphical user interface, a presence is established for the user in a selected one of the virtual areas, realtime communications are administered between the user and one or more communicants who are present in the selected virtual area, and a visualization that shows graphical representations, locations of presence, and realtime activities of communicants across respective ones of the virtual areas is displayed.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
G06F 16/44 - Navigation; Visualisation à cet effet
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
H04L 51/043 - Messagerie en temps réel ou quasi en temps réel, p.ex. messagerie instantanée [IM] en utilisant ou en gérant les informations de présence
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
G06F 40/166 - Traitement de texte Édition, p.ex. insertion ou suppression
G06F 40/274 - Conversion de symboles en mots; Anticipation des mots à partir des lettres déjà entrées
G06F 3/0482 - Interaction avec des listes d’éléments sélectionnables, p.ex. des menus
G06F 3/04842 - Sélection des objets affichés ou des éléments de texte affichés
G06F 3/04845 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs pour la transformation d’images, p.ex. glissement, rotation, agrandissement ou changement de couleur
G06F 7/08 - Tri, c. à d. rangement des supports d'enregistrement dans un ordre de succession numérique ou autre, selon la classification d'au moins certaines informations portées sur les supports
H04L 67/10 - Protocoles dans lesquels une application est distribuée parmi les nœuds du réseau
H04L 67/54 - Gestion de la présence, p.ex. surveillance ou enregistrement pour la réception des informations de connexion des utilisateurs ou état de connexion des utilisateurs
H04L 51/52 - Messagerie d'utilisateur à utilisateur dans des réseaux à commutation de paquets, transmise selon des protocoles de stockage et de retransmission ou en temps réel, p.ex. courriel pour la prise en charge des services des réseaux sociaux
Examples of systems and methods for bridging virtual and physical spaces are described. In some of these examples, a particular communicant's real world state drives changes in one or more of the communications connections, virtual state, and communications interface of the particular communicant or another communicant.
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
H04W 4/21 - Signalisation de services; Signalisation de données auxiliaires, c. à d. transmission de données par un canal non destiné au trafic pour applications de réseaux sociaux
H04W 4/50 - Fourniture de services ou reconfiguration de services
H04L 29/08 - Procédure de commande de la transmission, p.ex. procédure de commande du niveau de la liaison
Apparatus and methods of managing a virtual area based on communicant capabilities are described. The communicant capabilities are updated based on rules in response to events in the virtual area. An action by one communicant can affect the capabilities of another communicant. Communicant capabilities can be stored in respective server-side proxies and the virtual area can be managed without transmitting any of the capabilities to the communicants' client nodes. Capability-based permissions checks can be performed against communicant capabilities with wildcarded attribute fields.
A63F 13/79 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
A persistent virtual area that supports establishment of respective presences of communicants operating respective network nodes connected to the virtual area even after all network nodes have disconnected from the virtual area is maintained. A presence in the virtual area is established for a user of a Public Switched Telephone Network (PSTN) terminal device. Transmission of data associated with the virtual area to the PSTN terminal device.
A pervasive realtime framework supports the execution of realtime software applications with high-level functions that significantly reduce the effort and time needed to develop realtime software applications in a new operating environment paradigm in which realtime connections between network nodes are pervasive. The pervasive realtime framework handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, as well as switching those connections in response to user inputs and thereby enables software application developers to focus on developing high-level realtime software application functionality.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
H04L 12/24 - Dispositions pour la maintenance ou la gestion
G06F 9/451 - Dispositions d’exécution pour interfaces utilisateur
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
36.
REALTIME COMMUNICATIONS AND NETWORK BROWSING CLIENT
A graphical user interface is displayed. The graphical user interface includes at least one communication control for managing communications with other network nodes and at least one browser control for navigating to different network resource addresses. Human perceptible realtime output is generated from realtime communication data relating to a realtime communication session with at least one other client network node. In the process of generating of at least some of the human perceptible realtime output, operation of the client network node is managed based on at least one performance target. In the graphical user interface, a graphical representation of a network resource identified in connection with the browser control is displayed.
Examples of systems and methods for context based virtual area creation are described. Some examples provide a quick and easy way for users to wrap virtual areas around contexts of interest. Examples of such contexts may be defined in terms of one or more of content, people, and real-world location. The virtual areas support realtime communications between communicants (e.g., one or more of text chat, voice, video, application sharing, and file sharing) and provide a persistent historical repository for interactions in the virtual area. Summaries of activities and other events in virtual areas typically are published in realtime so that other communicants can readily obtain a quick summary of the activities occurring in a particular context and decide whether or not to join or otherwise participate in those activities.
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
G06F 9/451 - Dispositions d’exécution pour interfaces utilisateur
A virtual area has a spatial visualization and includes zones that are associated with respective geometric boundaries located in relation to the spatial visualization. Realtime data stream connections between sources and sinks of network nodes in the zones of the virtual area are administered to provide a wide variety of virtual area applications, including virtual area applications that implement spatial rules for one or more synchronous conferencing services (e.g., instant messaging, such as text chat, audio conferencing, video conferencing, application sharing, and file sharing).
Apparatus transmits an identifier for association with a virtual area by an administering network service, generates output data from human perceptible stimulus in a physical space, transmits the output data in connection with the virtual area, receives input data associated with the virtual area, and generates human perceptible stimulus in the physical space from the input data. A persistent association is created between the apparatus and a virtual area. A respective presence is established in the virtual area for a communicant operating a client network node connected to the virtual area. A respective connection between each active pair of complementary sources and sinks of the client network node and the apparatus are administered in association with the virtual area. A client network node displays a graphical user interface, establishes the administered connections, and presents interaction controls associated with the object for interacting with communicants in the physical space.
H04M 3/56 - Dispositions pour connecter plusieurs abonnés à un circuit commun, c. à d. pour permettre la transmission de conférences
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
G06F 3/0484 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
40.
Managing interactions in a network communications environment
A network communications environment has advanced interaction management functionality that enables the opportunities for users to interact with one another to be expanded beyond the opportunities that exist with closed interaction management approaches while still providing reasonable privacy and security protections that are not available with open interaction management approaches. The advanced interaction management functionality also encourages the proliferation of trust-based interactions.
Switching real-time data stream connections between network nodes sharing a virtual area is described. In one aspect, the switching involves storing a virtual area specification. The virtual area specification includes a description of one or more switching rules each defining a respective connection between sources of a respective real-time data stream type and sinks of the real-time data stream type in terms of positions in the virtual area. Real-time data stream connections are established between network nodes associated with respective objects each of which is associated with at least one of a source and a sink of one or more of the real-time data stream types. The real-time data stream connections are established based on the one or more switching rules, the respective sources and sinks associated with the objects, and respective positions of the objects in the virtual area.
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
In association with a virtual area, a first network connection is established with a first network node present in the virtual area and a second network connection is established with a second network node present in the virtual area. Based on stream routing instructions, a stream router is created between the first network node and the second network node. The stream router includes a directed graph of processing elements operable to receive network data, process the received network data, and output the processed network data. On the first network connection, an input data stream derived from output data generated by the first network node is received in association with the virtual area. The input data stream is processed through the stream router to produce an output data stream. On the second network connection, the output data stream is sent to the second network node.
G06T 19/00 - Transformation de modèles ou d'images tridimensionnels [3D] pour infographie
G06T 13/40 - Animation tridimensionnelle [3D] de personnages, p.ex. d’êtres humains, d’animaux ou d’êtres virtuels
G06T 19/20 - Transformation de modèles ou d'images tridimensionnels [3D] pour infographie Édition d'images tridimensionnelles [3D], p.ex. modification de formes ou de couleurs, alignement d'objets ou positionnements de parties
Examples of systems and methods for context based virtual area creation are described. Some examples provide a quick and easy way for users to wrap virtual areas around contexts of interest. Examples of such contexts may be defined in terms of one or more of content, people, and real-world location. The virtual areas support realtime communications between communicants (e.g., one or more of text chat, voice, video, application sharing, and file sharing) and provide a persistent historical repository for interactions in the virtual area. Summaries of activities and other events in virtual areas typically are published in realtime so that other communicants can readily obtain a quick summary of the activities occurring in a particular context and decide whether or not to join or otherwise participate in those activities.
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
G06F 9/44 - Dispositions pour exécuter des programmes spécifiques
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
Apparatus transmits an identifier for association with a virtual area by an administering network service, generates output data from human perceptible stimulus in a physical space, transmits the output data in connection with the virtual area, receives input data associated with the virtual area, and generates human perceptible stimulus in the physical space from the input data. A persistent association is created between the apparatus and a virtual area. A respective presence is established in the virtual area for a communicant operating a client network node connected to the virtual area. A respective connection between each active pair of complementary sources and sinks of the client network node and the apparatus are administered in association with the virtual area. A client network node displays a graphical user interface, establishes the administered connections, and presents interaction controls associated with the object for interacting with communicants in the physical space.
G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données destinées à être traitées sous une forme maniable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
H04M 3/56 - Dispositions pour connecter plusieurs abonnés à un circuit commun, c. à d. pour permettre la transmission de conférences
45.
Encapsulating virtual area based communicant assemblies
Realtime communications between communicants in a virtual area are administered. Assemblies of copresent communicants in the virtual area are detected. For each of respective ones of the detected assemblies, a respective meeting object linked to information relating to communicant interactions in the assembly is generated. Respective meeting summary data is determined based on the information linked to selected ones of the meeting objects. The determined meeting summary data is transmitted to a network node for display. A visualization of summaries of respective assemblies of copresent communicants in the virtual area is presented on a display.
G06F 3/041 - Numériseurs, p.ex. pour des écrans ou des pavés tactiles, caractérisés par les moyens de transduction
G06F 16/28 - Bases de données caractérisées par leurs modèles, p.ex. des modèles relationnels ou objet
G06F 16/2457 - Traitement des requêtes avec adaptation aux besoins de l’utilisateur
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
H04L 29/08 - Procédure de commande de la transmission, p.ex. procédure de commande du niveau de la liaison
Ones of the windows associated with a software process are identified in a screen layout on a local display of a sharer network node. On the sharer network node, an image of the identified windows as they are arranged in the screen layout and free of obscuration by any other windows in the screen layout is generated. The image is transmitted from the sharer network node to a viewer network node. Also, commands derived from input device events on sharer and viewer network nodes are received. The received commands are processed into a command sequence, which is passed to a shared process executing on the sharer network node. Windows associated with the shared process are presented on the sharer network node in accordance with the received command sequence. An image of the presented windows is generated and transmitted from the sharer network node to the viewer network node.
G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données destinées à être traitées sous une forme maniable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
G06F 3/048 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI]
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
G06F 3/14 - Sortie numérique vers un dispositif de visualisation
G06F 9/44 - Dispositions pour exécuter des programmes spécifiques
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
H04L 29/08 - Procédure de commande de la transmission, p.ex. procédure de commande du niveau de la liaison
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
Improved systems and methods for navigating and interacting in virtual communication environments are disclosed. Some of these systems and methods provide a framework that includes one or more virtual areas and supports realtime communications between the communicants. Some of these systems and methods provide an interface that includes navigation controls to navigate virtual areas and interaction controls to interact with other communicants in the one or more virtual areas.
G06F 7/00 - Procédés ou dispositions pour le traitement de données en agissant sur l'ordre ou le contenu des données maniées
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
G06F 3/0482 - Interaction avec des listes d’éléments sélectionnables, p.ex. des menus
G06F 16/9537 - Recherche à dépendance spatiale ou temporelle, p.ex. requêtes spatio-temporelles
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
G06T 19/20 - Transformation de modèles ou d'images tridimensionnels [3D] pour infographie Édition d'images tridimensionnelles [3D], p.ex. modification de formes ou de couleurs, alignement d'objets ou positionnements de parties
Apparatus and methods of managing a virtual area based on communicant capabilities are described. The communicant capabilities are updated based on rules in response to events in the virtual area. An action by one communicant can affect the capabilities of another communicant. Communicant capabilities can be stored in respective server-side proxies and the virtual area can be managed without transmitting any of the capabilities to the communicants' client network nodes. Capability-based permissions checks can be performed against communicant capabilities with wildcarded attribute fields.
A63F 13/79 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu
A persistent virtual area that supports establishment of respective presences of communicants operating respective network nodes connected to the virtual area even after all network nodes have disconnected from the virtual area is maintained. A presence in the virtual area is established for a user of a Public Switched Telephone Network (PSTN) terminal device. Transmission of data associated with the virtual area to the PSTN terminal device.
Examples of systems and methods for bridging virtual and physical spaces are described. In some of these examples, a particular communicant's real world state drives changes in one or more of the communications connections, virtual state, and communications interface of the particular communicant or another communicant.
G06F 3/0484 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs
G06F 3/01 - Dispositions d'entrée ou dispositions d'entrée et de sortie combinées pour l'interaction entre l'utilisateur et le calculateur
G06F 3/04812 - Techniques d’interaction fondées sur l’aspect ou le comportement du curseur, p.ex. sous l’influence de la présence des objets affichés
G06F 3/04815 - Interaction s’effectuant dans un environnement basé sur des métaphores ou des objets avec un affichage tridimensionnel, p.ex. modification du point de vue de l’utilisateur par rapport à l’environnement ou l’objet
G06Q 30/06 - Transactions d’achat, de vente ou de crédit-bail
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
Examples of systems and methods for context based virtual area creation are described. Some examples provide a quick and easy way for users to wrap virtual areas around contexts of interest. Examples of such contexts may be defined in terms of one or more of content, people, and real-world location. The virtual areas support realtime communications between communicants (e.g., one or more of text chat, voice, video, application sharing, and file sharing) and provide a persistent historical repository for interactions in the virtual area. Summaries of activities and other events in virtual areas typically are published in realtime so that other communicants can readily obtain a quick summary of the activities occurring in a particular context and decide whether or not to join or otherwise participate in those activities.
In a network communications environment supporting realtime communications between respective network nodes of a user and other communicants in virtual areas each of which is associated with its own respective set of communicant members, a graphical user interface is provided in connection with the user's network node. The graphical user interface includes controls for establishing presence in respective ones of the virtual areas, managing realtime communications with other communicants in respective ones of the virtual areas, and presenting different views of communicants associated with the network communications environment. Based on user input in connection with the graphical user interface, a presence is established for the user in a selected one of the virtual areas, realtime communications are administered between the user and one or more communicants who are present in the selected virtual area, and a visualization that shows graphical representations, locations of presence, and realtime activities of communicants across respective ones of the virtual areas is displayed.
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
G06F 3/0482 - Interaction avec des listes d’éléments sélectionnables, p.ex. des menus
G06F 3/0484 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs
G06F 7/08 - Tri, c. à d. rangement des supports d'enregistrement dans un ordre de succession numérique ou autre, selon la classification d'au moins certaines informations portées sur les supports
G06F 17/22 - Manipulation ou enregistrement au moyen de codes, p.ex. dans une séquence de caractères de texte
H04L 29/08 - Procédure de commande de la transmission, p.ex. procédure de commande du niveau de la liaison
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
Examples of interface systems and methods for voice-based interaction in one or more virtual areas that define respective persistent virtual communication contexts are described. These examples enable communicants to use voice commands to, for example, search for communication opportunities in the different virtual communication contexts, enter specific ones of the virtual communication contexts, and bring other communicants into specific ones of the virtual communication contexts. In this way, these examples allow communicants to exploit the communication opportunities that are available in virtual areas, even when hands-based or visual methods of interfacing with the virtual areas are not available.
G06Q 50/00 - Systèmes ou procédés spécialement adaptés à un secteur particulier d’activité économique, p.ex. aux services d’utilité publique ou au tourisme
54.
Communicating between a virtual area and a physical space
Apparatus transmits an identifier for association with a virtual area by an administering network service, generates output data from human perceptible stimulus in a physical space, transmits the output data in connection with the virtual area, receives input data associated with the virtual area, and generates human perceptible stimulus in the physical space from the input data. A persistent association is created between the apparatus and a virtual area. A respective presence is established in the virtual area for a communicant operating a client network node connected to the virtual area. A respective connection between each active pair of complementary sources and sinks of the client network node and the apparatus are administered in association with the virtual area. A client network node displays a graphical user interface, establishes the administered connections, and presents interaction controls associated with the object for interacting with communicants in the physical space.
G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données destinées à être traitées sous une forme maniable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
G06F 3/01 - Dispositions d'entrée ou dispositions d'entrée et de sortie combinées pour l'interaction entre l'utilisateur et le calculateur
G06F 3/0484 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] pour la commande de fonctions ou d’opérations spécifiques, p.ex. sélection ou transformation d’un objet, d’une image ou d’un élément de texte affiché, détermination d’une valeur de paramètre ou sélection d’une plage de valeurs
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
In association with a virtual area, a first network connection is established with a first network node present in the virtual area and a second network connection is established with a second network node present in the virtual area. Based on stream routing instructions, a stream router is created between the first network node and the second network node. The stream router includes a directed graph of processing elements operable to receive network data, process the received network data, and output the processed network data. On the first network connection, an input data stream derived from output data generated by the first network node is received in association with the virtual area. The input data stream is processed through the stream router to produce an output data stream. On the second network connection, the output data stream is sent to the second network node.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
H04L 12/741 - Traitement de l'adressage d’en-tête pour le routage, p.ex. table de correspondance
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
G06T 19/00 - Transformation de modèles ou d'images tridimensionnels [3D] pour infographie
G06T 13/40 - Animation tridimensionnelle [3D] de personnages, p.ex. d’êtres humains, d’animaux ou d’êtres virtuels
G06T 19/20 - Transformation de modèles ou d'images tridimensionnels [3D] pour infographie Édition d'images tridimensionnelles [3D], p.ex. modification de formes ou de couleurs, alignement d'objets ou positionnements de parties
A realtime kernel supports realtime communications between communicants operating on respective network nodes. The realtime kernel handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, switching those connections in response to user inputs, and mixing realtime data streams. The realtime kernel enables developers to focus on developing high-level communications functionality instead of low-level plumbing code. The realtime kernel imposes relatively low computational resource requirements so that realtime communications performance can be achieved using a wide range of computing devices and network connections that currently are available.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
A graphical user interface is displayed. The graphical user interface includes at least one communication control for managing communications with other network nodes and at least one browser control for navigating to different network resource addresses. Human perceptible realtime output is generated from realtime communication data relating to a realtime communication session with at least one other client network node. In the process of generating of at least some of the human perceptible realtime output, operation of the client network node is managed based on at least one performance target. In the graphical user interface, a graphical representation of a network resource identified in connection with the browser control is displayed.
A web browser interface for visualizing realtime network communications in spatial communication environments allows communicants to interact with other communicants in an immersive spatial communication environment without having to install any specialized communication software and without requiring special proxies or firewall additions or exceptions.
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
H04M 3/56 - Dispositions pour connecter plusieurs abonnés à un circuit commun, c. à d. pour permettre la transmission de conférences
A pervasive realtime framework supports the execution of realtime software applications with high-level functions that significantly reduce the effort and time needed to develop realtime software applications in a new operating environment paradigm in which realtime connections between network nodes are pervasive. The pervasive realtime framework handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, as well as switching those connections in response to user inputs and thereby enables software application developers to focus on developing high-level realtime software application functionality.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
H04L 12/24 - Dispositions pour la maintenance ou la gestion
G06F 9/451 - Dispositions d’exécution pour interfaces utilisateur
G06F 9/44 - Dispositions pour exécuter des programmes spécifiques
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
60.
Shared virtual area communication environment based apparatus and methods
Improved systems and methods for navigating and interacting in virtual communication environments are described. At least some of these systems and methods provide a framework that includes one or more virtual areas and supports realtime communications between the communicants. At least some of these systems and methods provide an interface that includes navigation controls that enable a user to navigate virtual areas and interaction controls that enable the user to interact with other communicants in the one or more virtual areas.
G06F 3/048 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI]
G06F 7/00 - Procédés ou dispositions pour le traitement de données en agissant sur l'ordre ou le contenu des données maniées
G06F 17/30 - Recherche documentaire; Structures de bases de données à cet effet
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
G06F 3/0482 - Interaction avec des listes d’éléments sélectionnables, p.ex. des menus
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
A realtime kernel supports realtime communications between communicants operating on respective network nodes. The realtime kernel handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, switching those connections in response to user inputs, and mixing realtime data streams. The realtime kernel enables developers to focus on developing high-level communications functionality instead of low-level plumbing code. The realtime kernel imposes relatively low computational resource requirements so that realtime communications performance can be achieved using a wide range of computing devices and network connections that currently are available.
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
A63F 13/30 - Dispositions d’interconnexion entre des serveurs et des dispositifs de jeu; Dispositions d’interconnexion entre des dispositifs de jeu; Dispositions d’interconnexion entre des serveurs de jeu
Examples of systems and methods for bridging virtual and physical spaces are described. In some of these examples, a particular communicant's real world state drives changes in one or more of the communications connections, virtual state, and communications interface of the particular communicant or another communicant.
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
H04W 4/21 - Signalisation de services; Signalisation de données auxiliaires, c. à d. transmission de données par un canal non destiné au trafic pour applications de réseaux sociaux
H04W 4/50 - Fourniture de services ou reconfiguration de services
H04L 29/08 - Procédure de commande de la transmission, p.ex. procédure de commande du niveau de la liaison
Examples of systems and methods for bridging virtual and physical spaces are described. In some of these examples, a particular communicant's real world state drives changes in one or more of the communications connections, virtual state, and communications interface of the particular communicant or another communicant.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
H04L 29/08 - Procédure de commande de la transmission, p.ex. procédure de commande du niveau de la liaison
H04W 4/00 - Services spécialement adaptés aux réseaux de télécommunications sans fil; Leurs installations
H04W 4/20 - Signalisation de services; Signalisation de données auxiliaires, c. à d. transmission de données par un canal non destiné au trafic
G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données destinées à être traitées sous une forme maniable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
Examples of systems and methods for context based virtual area creation are described. Some examples provide a quick and easy way for users to wrap virtual areas around contexts of interest. Examples of such contexts may be defined in terms of one or more of content, people, and real-world location. The virtual areas support realtime communications between communicants (e.g., one or more of text chat, voice, video, application sharing, and file sharing) and provide a persistent historical repository for interactions in the virtual area. Summaries of activities and other events in virtual areas typically are published in realtime so that other communicants can readily obtain a quick summary of the activities occurring in a particular context and decide whether or not to join or otherwise participate in those activities.
Realtime communications between communicants in a virtual area are administered. Assemblies of copresent communicants in the virtual area are detected. For each of respective ones of the detected assemblies, a respective meeting object linked to information relating to communicant interactions in the assembly is generated. Respective meeting summary data is determined based on the information linked to selected ones of the meeting objects. The determined meeting summary data is transmitted to a network node for display. A visualization of summaries of respective assemblies of copresent communicants in the virtual area is presented on a display.
G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données destinées à être traitées sous une forme maniable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
A virtual area has a spatial visualization and includes zones that are associated with respective geometric boundaries located in relation to the spatial visualization. Realtime data stream connections between sources and sinks of network nodes in the zones of the virtual area are administered to provide a wide variety of virtual area applications, including virtual area applications that implement spatial rules for one or more synchronous conferencing services (e.g., instant messaging, such as text chat, audio conferencing, video conferencing, application sharing, and file sharing).
A spatial layout of zones of a virtual area in a network communication environment is displayed. A user can have a respective presence in each of one or more of the zones. Navigation controls and interaction controls are presented. The navigation controls enable the user to specify where to establish a presence in the virtual area. The interaction controls enable the user to manage interactions with one or more other communicants in the network communication environment. A respective presence of the user is established in each of one or more of the zones on response to input received via the navigation controls. Respective graphical representations of the communicants are depicted in each of the zones where the communicants respectively have presence.
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
A spatial layout of zones of a virtual area in a network communication environment is displayed. A user can have a respective presence in each of one or more of the zones. Navigation controls and interaction controls are presented. The navigation controls enable the user to specify where to establish a presence in the virtual area. The interaction controls enable the user to manage interactions with one or more other communicants in the network communication environment. A respective presence of the user is established in each of one or more of the zones on response to input received via the navigation controls. Respective graphical representations of the communicants are depicted in each of the zones where the communicants respectively have presence.
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
Other communicants in a network communications environment who have relationship ties with a user that satisfy a particular relationship predicate and who are present in a zone of a respective other virtual area that is assigned to the other communicant are determined. Indications of presence of the determined other communicants in the zones of the other virtual areas is transmitted to the user. Each virtual area is associated with a respective communicant who is present in the virtual area and has a relationship tie with the user that satisfies a relationship predicate. Responsive to user input referencing a selected virtual area, a request to establish a presence for the user in the selected virtual area is transmitted. Responsive to user input referencing a particular communicant, a request to establish a network communications link between the respective network nodes operated by the user and the particular communicant is transmitted.
Examples that are described herein provide systems and methods for creating virtual areas for realtime communications. Some examples provide a quick and easy process for creating a virtual area for a set of communicants and provisioning those communicants for realtime communications in the virtual area. Some examples provide a quick and easy way for a user to wrap a realtime communications framework around a network service. Through seamless integration of realtime communications (e.g., realtime audio, video, chat, screen sharing, and file transfer) in persistent virtual areas, these examples are able to enhance and improve communicants' experiences with a network service relative to traditional browser based methods of collaborating on network service based projects.
A telephony interface for realtime network communications in virtual communication environments allows telephony communicants to interact with other communicants in an immersive communication environment.
Improved systems and methods for navigating and interacting in virtual communication environments are described. At least some of these systems and methods provide a framework that includes one or more virtual areas and supports realtime communications between the communicants. At least some of these systems and methods provide an interface that includes navigation controls that enable a user to navigate virtual areas and interaction controls that enable the user to interact with other communicants in the one or more virtual areas.
G06F 7/00 - Procédés ou dispositions pour le traitement de données en agissant sur l'ordre ou le contenu des données maniées
G06F 17/30 - Recherche documentaire; Structures de bases de données à cet effet
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
73.
Automated real-time data stream switching in a shared virtual area communication environment
Switching real-time data stream connections between network nodes sharing a virtual area is described. In one aspect, the switching involves storing a virtual area specification. The virtual area specification includes a description of one or more switching rules each defining a respective connection between sources of a respective real-time data stream type and sinks of the real-time data stream type in terms of positions in the virtual area. Real-time data stream connections are established between network nodes associated with respective objects each of which is associated with at least one of a source and a sink of one or more of the real-time data stream types. The real-time data stream connections are established based on the one or more switching rules, the respective sources and sinks associated with the objects, and respective positions of the objects in the virtual area.
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
G06F 3/0481 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] fondées sur des propriétés spécifiques de l’objet d’interaction affiché ou sur un environnement basé sur les métaphores, p.ex. interaction avec des éléments du bureau telles les fenêtres ou les icônes, ou avec l’aide d’un curseur changeant de comport
74.
Relationship based presence indicating in virtual area contexts
A user's presence is established in a particular zone of a virtual area that is assigned to the user. An indication of the user's presence in the particular zone is transmitted to each communicant who has a respective relationship tie with the user that satisfies a governance rule that is associated with the particular zone.
In a network communication environment in which communicants operating from respective client network nodes connect to different server applications, communicants who are related to a target communicant are ascertained, statuses of the related communicants with respect to the different server applications are determined, and indications of the related communicants and the determined statuses of the related communicants are transmitted to the target communicant. Graphical representations of the related communicants and graphical indications of the statuses of the related communicants with respect to connections to the different server applications may be displayed on a display. A contact list including a respective graphical representation of each of one or more of the communicants also may be displayed in association with visual cues representing the ascertained types of current interaction activities respectively engaged in by the one or more communicants. A single universal user identifier may be used to identify each communicant.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
A persistent virtual area that supports establishment of respective presences of communicants operating respective network nodes connected to the virtual area even after all network nodes have disconnected from the virtual area is maintained. A presence in the virtual area is established for a user of a Public Switched Telephone Network (PSTN) terminal device. Transmission of data associated with the virtual area to the PSTN terminal device.
G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données destinées à être traitées sous une forme maniable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
H04L 29/08 - Procédure de commande de la transmission, p.ex. procédure de commande du niveau de la liaison
H04W 4/02 - Services utilisant des informations de localisation
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
G06F 3/01 - Dispositions d'entrée ou dispositions d'entrée et de sortie combinées pour l'interaction entre l'utilisateur et le calculateur
77.
Web browser interface for spatial communication environments
A web browser interface for visualizing realtime network communications in spatial communication environments allows communicants to interact with other communicants in an immersive spatial communication environment without having to install any specialized communication software and without requiring special proxies or firewall additions or exceptions.
G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données destinées à être traitées sous une forme maniable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
H04L 12/18 - Dispositions pour la fourniture de services particuliers aux abonnés pour la diffusion ou les conférences
In one aspect, one or more real-time data stream connections that deliver a set of real-time data streams to a given network node are determined based at least in part on bandwidth capabilities of the given network node. In another aspect, for each of one or more recipient network nodes, a respective link over which to transmit a respective transmission set of one or more real-time data streams is determined. For each of the links, the respective link bandwidth is apportioned between one or more channels that are respectively allocated to the one or more real-time data streams in the respective transmission set.
A stream transport protocol supports realtime network communications between communicants operating on respective network nodes. The stream transport protocol supports remote management of client communication sessions, including provisioning of each pair of client network nodes with a respective session definition defining a respective peer-to-peer session over a network connection between the constituent client network nodes of the pair. The stream transport protocol has relatively low computational resource requirements so that realtime communications performance can be achieved using a wide range of computing devices and network connections that currently are available.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
80.
Automated real-time data stream switching in a shared virtual area communication environment
Switching real-time data stream connections between network nodes sharing a virtual area is described. In one aspect, the switching involves storing a virtual area specification. The virtual area specification includes a description of one or more switching rules each defining a respective connection between sources of a respective real-time data stream type and sinks of the real-time data stream type in terms of positions in the virtual area. Real-time data stream connections are established between network nodes associated with respective objects each of which is associated with at least one of a source and a sink of one or more of the real-time data stream types. The real-time data stream connections are established based on the one or more switching rules, the respective sources and sinks associated with the objects, and respective positions of the objects in the virtual area.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
Ones of the windows associated with a software process are identified in a screen layout on a local display of a sharer network node. On the sharer network node, an image of the identified windows as they are arranged in the screen layout and free of obscuration by any other windows in the screen layout is generated. The image is transmitted from the sharer network node to a viewer network node. Also, commands derived from input device events on sharer and viewer network nodes are received. The received commands are processed into a command sequence, which is passed to a shared process executing on the sharer network node. Windows associated with the shared process are presented on the sharer network node in accordance with the received command sequence. An image of the presented windows is generated and transmitted from the sharer network node to the viewer network node.
G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données destinées à être traitées sous une forme maniable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
G06F 3/048 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI]
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
A pervasive realtime framework supports the execution of realtime software applications with high-level functions that significantly reduce the effort and time needed to develop realtime software applications in a new operating environment paradigm in which realtime connections between network nodes are pervasive. The pervasive realtime framework handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, as well as switching those connections in response to user inputs and thereby enables software application developers to focus on developing high-level realtime software application functionality.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
H04L 29/06 - Commande de la communication; Traitement de la communication caractérisés par un protocole
G06F 9/44 - Dispositions pour exécuter des programmes spécifiques
A realtime kernel supports realtime communications between communicants operating on respective network nodes. The realtime kernel handles the complex tasks of connecting to communicants, virtual areas, and other network resources, switching those connections in response to user inputs, and mixing realtime data streams. The realtime kernel enables developers to focus on developing high-level communications functionality instead of low-level plumbing code. The realtime kernel imposes relatively low computational resource requirements so that realtime communications performance can be achieved using a wide range of computing devices and network connections that currently are available.
G06F 15/177 - Commande d'initialisation ou de configuration
G06F 15/173 - Communication entre processeurs utilisant un réseau d'interconnexion, p.ex. matriciel, de réarrangement, pyramidal, en étoile ou ramifié
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
84.
Managing interactions in a network communications environment
A network communications environment has advanced interaction management functionality that enables the opportunities for users to interact with one another to be expanded beyond the opportunities that exist with closed interaction management approaches while still providing reasonable privacy and security protections that are not available with open interaction management approaches. The advanced interaction management functionality also encourages the proliferation of trust-based interactions.
A spatial layout of zones of a virtual area in a network communication environment is displayed. A user can have a respective presence in each of one or more of the zones. Navigation controls and interaction controls are presented. The navigation controls enable the user to specify where to establish a presence in the virtual area. The interaction controls enable the user to manage interactions with one or more other communicants in the network communication environment. A respective presence of the user is established in each of one or more of the zones on response to input received via the navigation controls. Respective graphical representations of the communicants are depicted in each of the zones where the communicants respectively have presence.
G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données destinées à être traitées sous une forme maniable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
86.
Shared virtual area communication environment based apparatus and methods
Improved systems and methods for navigating and interacting in virtual communication environments are described. At least some of these systems and methods provide a framework that includes one or more virtual areas and supports realtime communications between the communicants. At least some of these systems and methods provide an interface that includes navigation controls that enable a user to navigate virtual areas and interaction controls that enable the user to interact with other communicants in the one or more virtual areas.
G06F 7/00 - Procédés ou dispositions pour le traitement de données en agissant sur l'ordre ou le contenu des données maniées
G06F 17/30 - Recherche documentaire; Structures de bases de données à cet effet
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
87.
Automated real-time data stream switching in a shared virtual area communication environment
Switching real-time data stream connections between network nodes sharing a virtual area is described. In one aspect, the switching involves storing a virtual area specification. The virtual area specification includes a description of one or more switching rules each defining a respective connection between sources of a respective real-time data stream type and sinks of the real-time data stream type in terms of positions in the virtual area. Real-time data stream connections are established between network nodes associated with respective objects each of which is associated with at least one of a source and a sink of one or more of the real-time data stream types. The real-time data stream connections are established based on the one or more switching rules, the respective sources and sinks associated with the objects, and respective positions of the objects in the virtual area.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes
88.
Automated real-time data stream switching in a shared virtual area communication environment
In one aspect, one or more real-time data stream connections that deliver a set of real-time data streams to a given network node are determined based at least in part on bandwidth capabilities of the given network node. In another aspect, for each of one or more recipient network nodes, a respective link over which to transmit a respective transmission set of one or more real-time data streams is determined. For each of the links, the respective link bandwidth is apportioned between one or more channels that are respectively allocated to the one or more real-time data streams in the respective transmission set.
G06F 15/16 - Associations de plusieurs calculateurs numériques comportant chacun au moins une unité arithmétique, une unité programme et un registre, p.ex. pour le traitement simultané de plusieurs programmes